نوشته شده توسط : حسن خم لاجوردي

کتابی امده است که خداوند مردان را افرید برای نشان دادن قدرتش اما این با عقل اصلآ جور در نمی اید چون مردان هیچ قدرتی ندارند مخصوصآ در برابر اسلحه ی زنانه. 

بعضی پسرا برای این که نشان دهند هنرمند هستند موهای خود را تا منتها الیه شانه ها یا کمر خود بلند میکنند
دیگر از ان هیکل و شکم مردان قدیم خبری نیست چون تمامی پسران به باشگاه بدنسازی میروند و هر کدام به جای وانت پیکان که با ان کار کنند اسبی دارند که سوارش میشوند و موهای خود را بر باد میدهند.

زلف بر باد مده تا ندهی بر بادم
ناز بنیاد مکن تا مکنی بنیادم 

پس این بر ما واضح و مبرهن است که وجود پسران آیه و قدرت خداوندی نیست پس این سوال بر همگان به وجود میاید که این موجودات جرا زنده هستند و همچنان نفس میکشند؟؟؟
ایا این همآن خشم و غضب خدا نیست؟ 
ایا این همان عذاب الهی نیست؟
چه عذابی از این بالاتر که پسری به دختری بگوید دوست دارم؟ 
این همانند انی است که عزراییل به فردی لبخند بزند و بگوید عزیزم بیا بغلم. 

خبر جدید: 
طبق امار گرفته شده به نتیجه رسیده ایم که اکثر دخترانی که والدینشان نفرینشان میکنند و به قول معروف اق والدین میشوند دچار این گونه عذابهای الهی میشوند .

*اخطار: 
به تمامی دختران توصیه میشود هر گاه به همچین موجودی برخورد کردید میتوانید از کلمه ی « بسم الله الرحمن الرحیم »استفاده کنید چون انها میپرند.
به امید روزی که خداوند به تمام عذابهایش خاتمه دهد و در رحمت( زیبا دختران گل عسل طلا ) خود را به روی بندگانشدبگشاید.
امین یا رب العالمین



:: برچسب‌ها: منبع:dokhtarane2010 , mihanblog , com ,
:: بازدید از این مطلب : 789
|
امتیاز مطلب : 81
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن خم لاجوردي

شاید شما هم بارها پیش پزشک زنان رفته باشید اما آخر سر بدون آنکه سوالاتی که در ذهنتان بود را بپرسید، از مطب بیرون آمده باشید.

خانم‌های بسیاری سوالات فراوانی در رابطه با دستگاه تناسلی خود دارند که قصد داریم در اینجا به برخی از آنها بپردازیم.

چرا ترشحات گاهی بدبو می‌شود؟
بدبو شدن ترشحات به دلیل قارچی شدن محیط داخل واژن است.عوامل فراوانی می‌توانند سبب رشد قارچ‌ها در واژه شوند که به عنوان مثال به موارد زیر اشاره کرد:
۱- پوشیدن لباس‌های زیر تنگ یا پلاستیکی که از عبور هوا جلوگیری ‌کند .

۲- استفاده از ژل یا صابون واژینال که سبب به هم ریختن ph محیط شود.

۳- مشکلات هورمونی در دوران قاعدگی، بارداری یا یائسگی.

۴- برخی بیماری‌ها نظیر دیابت یا مصرف برخی داروها مثل آنتی‌بیوتیک‌ها.بهترین کار برای پیشگیری از قارچی شدن واژن تعویض مرتب لباس‌های زیر و نوار بهداشتی در دوران سیکل ماهانه است.

آیا شستن واژن پس از برقراری رابطه جنسی لازم است؟
برای پیشگیری از بروز عفونت‌های ادراری توصیه می‌شود پس از اتمام رابطه جنسی خانم‌ها نیز توالت بروند و از صابون ملایم یا ژل مخصوص شستشو استفاده کنند.شستن داخل واژن بی‌فایده است و توصیه نمی‌شود.

چرا برخی خانم‌ها در حین رابطه جنسی درد دارند؟
دلیل درد، یا خشکی واژن است یا عفونت آن که در صورت اول مشکل به کمک استفاده از ژل مخصوص حل می‌شود و در مورد دوم باید به متخصص زنان مراجعه کرد.یکی دیگر از دلایل درد که البته بسیار نادر است یک نوع ناراحتی روانی به نام واژینیسم است که در آن فرد از خود، بدن و جنس‌اش ناراحت و ناراضی است.در ۵ تا ۱۰ درصد زنان نیز آندرومتریوز یا مشکلات رحمی دلیل دردهای عمیق است که به هر حال باید برای درمان آن به پزشک زنان مراجعه کرد.

آیا زایمان واژن را خراب می‌کند؟
زایمان ممکن است کمی به فرج به دلیل برشی که حین زایمان در اپیزیوتومی داده می‌شود، آسیب برساند.به محض اتمام زایمان،ماهیچه‌ها و بافت‌های رحم و واژن مجددا جمع می‌شوند البته همه چیز به نوع بافت و سن مادر بستگی دارد.

آیا امکان دارد به سرطان واژن دچار شویم؟
بله. اما این نوع سرطان بسیار نادر است در عوض سرطان دهانه رحم بسیار شایع است به همین دلیل توصیه می‌شود برای کاهش احتمال ابتلا تمام خانم‌ها از ۲۰ سالگی و قبل از ۲۳ سالگی واکسن پاپیلوما ویروس انسانی را بزنند و به طور مرتب برای معاینه پیش پزشک زنان بروند.

افتادگی رحم یعنی چه؟
گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی که برای ماهیچه‌ها و رباط‌های پرینه به وجود می‌آید رحم،مثانه و رکتوم دچار افتادگی می‌شوند تقریبا ۱۵ درصد زنان با این مشکل روبه‌رویند و اکثرا نیز در سن یائسگی به آن دچار می‌شوند. بارداری، زایمان طولانی و سخت، درشتی نوزاد و دوقلوزایی از جمله دلایل افتادگی رحم است اما این ناراحتی گاهی در زنانی که وزن نرمال دارند تنها یک بار زاییده‌اند هم دیده می‌شود.در واقع جنس بافت‌ها در این میان بسیار مهم است.در صورتی که خانم مبتلا در حین رابطه جنسی احساس ناراحتی کند با کمک عمل جراحی می‌توان مشکل را برطرف کرد.



:: برچسب‌ها: كيوان ,
:: بازدید از این مطلب : 1012
|
امتیاز مطلب : 99
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن خم لاجوردي

بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه شمال غربی آمریکا، کافئین موجود در چای و قهوه باعث افزایش میل جنسی در زنان می شود.

به گزارش فان شاد به نقل از به نقل از پایگاه خبری بی بی سی، تحقیقات این دانشمندان روی ۱۰۸ زن که بعد از یک رابطه جنسی یک نوشیدنی حاوی کافئین می نوشیدند، نشان داد کافئین فاصله زمانی برقرای رابطه جنسی مجدد را در زنان کوتاه می کند.

دکتر گارسی سرپرست این تحقیق می گوید: اثرات کافئین به دلیل تقویت انرژی در زنان است و میل جنسی تنها در زنانی تقویت می شود که عادت به نوشیدن کافئین دارند.
این دانشمندان معتقدند، نوشیدن مایعات داغ حاوی کافئین، حافظه را تقویت می کند و خطر سرطان را کاهش می دهد ولی می تواند منجر به بیماری های قلبی شود.



:: برچسب‌ها: كيوان ,
:: بازدید از این مطلب : 936
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن خم لاجوردي

دانشمندان معتقدند; مواد شیمیایی موجود در قوطی های کنسرو خوراکی، لاک ناخن و شامپوها می توانند سبب بلوغ زودرس در دختران شود و خطر ابتلا به سرطان و دیابت را در آنها افزایش دهند.
به گزارش ایسنا،  محققان در این پژوهش روی مواد شیمیایی موسوم به فنول ها، پتالیت ها و فیتواستروژنها تحقیق و آزمایش انجام دادند.  این مواد در بسته  بندی ها و همچنین عطرها، لوسیون ها و شامپوها مورد استفاده قرار می گیرند.
محققان پس از این بررسی ها به شواهدی دست یافتند که نشان می دهد این مواد با تداخل با هورمونهای بدن می توانند اثرات مضری داشته باشند. این پژوهش که روی اثرات ۳ ماده فوق بر هزار و ۱۵۱ دختر در آستانه بلوغ در آمریکا انجام شد، حاکیست; این مواد باعث بروز انواعی از مشکلات در بلوغ می شوند.

دکتر ماری ولف متخصص دانشکده پزشکی مونت سینای در نیویورک در این باره خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده است که بلوغ زودرس در دختران می تواند سپس عوارض نامطلوب و شدید اجتماعی و پزشکی شود که از جمله آنها افزایش خطر ابتلا به سرطان و دیابت در آینده است.
وی تصریح کرد: تحقیقات ما وجود رابطه ای بین این مواد شیمیایی با رشد سریعتر یا دیرتر از حد طبیعی در دختران را تایید می کند. بنابراین اگرچه تحقیقات بیشتر در این زمینه مورد نیاز است اما اطلاعات جدید نخستین مرحله مهم در جهت ارزیابی اثرات این مواد معمول در محیط زیست بر سلامت دختران محسوب می شود.



:: برچسب‌ها: كيوان ,
:: بازدید از این مطلب : 1101
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن خم لاجوردي

Recent gas exploration activity in the south east region of theArabian desert
uncovered a skeletal remains of a human of phenomenal size.
اخیرا در یکی از مناطق جنوب شرقی عربی ( عربستان ) کاوشگران گاز بقایای اسکلت انسانی را در اندازه خارق العاده ( پیدا کردند).
This region of the Arabian desert is called the Empty Quarter, or in Arabic, ‘Rab-Ul-Khalee’.
بیابان مورد نظر را  یک چهام خالی یا به عربی ربع الخالی می‌نامند .( به این معنی که اگر شبه جزیره ی عربستان را به چهار بخش قسمت کنیم ، یک چهارم آنرا این بیابان شامل می‌شود .)
The discovery was made by the Aramco Exploration team.
کشف مذکور را گروه کاوشگر آرامکو انجام داده است .
As God states in the Quran that He had created people of phenomenal size the like of which He has not created since.
در قرآن کریم خداوند می فرماید مردم خارق العاده ایی را خلق کرده که تا به حال مانند آن را خلق نکرده است .
These were the people of Aad where Prophet Hud was sent.
این مردم ( قوم ) نام عاد نامیده می‌شدند که برای آنها پیامبر(ی به نام ) هود فرستاده شد .
They were very tall, big, and very powerful, such that they could put their arms around a tree trunk and uproot it.
آنهاخیلی بلند،بزرگ ،وخیلی نیرومند بودند. چنان بودندکه می‌توانستند بازو هایشان اطراف یک تنه درخت بگذارند و آن را از ریشه بکنند.
Later these people, who were given all the power, turned against God and the Prophet and transgressed beyond all boundaries set by God.
تعدادی از این مردم قدرت خود را علیه خداوند و پیامبر او صرف کردند و خداوند همه آنها را که پا را ( از فرمان خدا ) فراتر نهاده بودند، گرد آورد .
As a result they were destroyed.
در نتیجه ( به دلیل نافرمانی ،‌ خداوند ) آنها را نابودساخت.
Ulema’s of Saudi Arabia believe these to be the remains of the people of Aad.
این بقایا در عربستان سعودی متعلق هستند به ( قوم )
Saudi Military has secured the whole area and no one is allowed to enter except the ARAMCO personnel.
ارتش سعودی منطقه را تحت حفاظت دارد و هیچکس بجز کارکنان آرامکو حق ندارد وارد آن شود.
It has been kept in secrecy, but a military helicopter took some pictures from the air and one of the pictures leaked out into the internet in Saudi Arabia.
این مکان به شکل مخفی و پنهان حفاظت و نگهداری می‌شود اما یک هلیکوپتر نظامی ارتش سعودی تعدادی عکس هوایی از منطقه گرفته است که یکی از عکس ها از طریق اینترنت به بیرون نشت ( منتشر ) کرده .



:: برچسب‌ها: كيوان ,
:: بازدید از این مطلب : 980
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن خم لاجوردي



زولبیا و بامیه | www.Patogh98.com

مواد لازم برای زولبیا :
نشاسته: دویست گرم=ماست: دویست گرم=آرد: بیست گرم=روغن جامد: یک قاشق چایخوری=جوش شیرین: نصف قاشق چایخوری آب یا در صورت تمایل=گلاب: یک قاشق سوپخوری

طرز تهیه:

ابتدا باید نشاسته و ماست را با یکدیگر مخلوط کنیم، پس از چند دقیقه که نشاسته در ماست حل شد، آرد را به آن افزوده و باهمزن خوب هم می‌زنیم تا مایع مورد نظر صاف شود. آن‌گاه روغن جامد را به آن اضافه می‌کنیم و دوباره شروع به همزدن می‌کنیم، سپس به مایع درست شده، آب و یا گلاب را به همراه زعفران و جوش شیرین اضافه کرده و هم می‌زنیم. سپس مایع را در قیف مخصوص می‌ریزیم و روی روغن داغ، فرم می‌دهیم، پس از این که کمی سرخ شد، آنها را پشت و رو می‌کنیم و داخل شربت قرار می‌دهیم و پس از یک ربع از شربت خارج می‌کنیم. توضیح: برای تهیه شربت یک کیلو شکر را در ۳۰۰ گرم آب می‌جوشانیم و به آن مقدار کمی جوهرلیمو، هل و ۱۰ گرم باتقا (مایه‌ای که قنادها از آن استفاده می‌کنند) اضافه می‌کنیم.

بـامـیــه
مواد لازم برای شش نفر=تخم‌مرغ: سه عدد=روغن جامد: یک قاشق مرباخوری=شکر: نیم کیلو=آرد: دویست گرم=آب: به مقدار لازم=نمک: یکسوم قاشق چایخوری=آب‌لیمو: دو قاشق سوپخوری=گلاب: به مقدار لازم

طرز تهیه:
ابتدا آب را جوش می‌آوریم، با شعله ملایم آرد را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا خمیر نسبتا سفتی به دست آید. سپس روغن را به آن اضافه می‌کنیم و مرتب هم می‌زنیم (حدود دو الی سه دقیقه) به طوری که خمیر به صورت سفت در بیاید. پس از این که خمیر کمی سرد شد، تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی به آن اضافه می‌کنیم تا خمیر خوب ورز بخورد و نرم شود. برای اینکه بامیه رنگ زیباتری به خود بگیرد، بهتر است از شربت بامیه یک قاشق سوپخوری به خمیر بامیه اضافه کرده و با خمیر مخلوط کنیم. سپس خمیر را در قیف می‌ریزیم و به صورت دایره دایره در ظرف روغن داغ می‌ریزیم. به یاد داشته باشید که بامیه‌ها را هنگام سرخ شدن، باید مرتب هم بزنید تا به هم نچسبند و یک دست سرخ شوند. بامیه‌ها را در همان حال که داغ هستند، به شربت گرم اضافه می‌کنیم تا شربت را خوب به خود جذب کنند.در غیر این صورت بامیه‌ها، شربت را جذب نخواهند کرد. به یاد داشته باشید اگر بامیه پس از چند ساعت شربت خود را از دست داد، علت آن رقیق بودن شربت است و دلیل دیگری ندارد.



:: برچسب‌ها: كيوان ,
:: بازدید از این مطلب : 1015
|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن خم لاجوردي



www.Patogh98.com | سایت سرگرمی و تفریحی پاتوق98

مواد لازم :

خامه زده شده برای تزئین :۳ پیمانه
رنده پوست پرتقال : ۱ قاشق چایخوری
آب پرتقال : ۱ پیمانه
بیکینگ پودر : ۱ قاشق سوپخوری
آرد : ۳ پیمانه
کره : ۱ پیمانه
وانیل شکری: ۱/۴ قاشق چایخوری
تخم مرغ : ۶ عدد
پودر قند : ۲/۱ ۱ پیمانه
طرز تهیه :
فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن نمائید . تا گرم شود سفیده و زردة تخم مرغ ها رااز هم جداکنید . زرده ها رابا نیم از پودر قند و وانیل شکری مخلوط نموده و با همزن برقی خوب بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.کره را روی حرارت آب کرده , با بقیه پودر قند زده , به مواد بالا اضافه کرده و باهم مخلوط نمائید . سپس آرد و بیکینگ پودر و آب پرتقال و رنده پوست پرتقال را اضافه نموده و در آخر سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا شکل همزن روی آن محو نشود و کاملاً فرم بگیرد. بعد به مایه فوق الذکر افزوده و آرام هم بزنید تا مخلوط شود . کف قالب گردبه قطر ۲۵ سانتی متر را چرب نموده و کمی آرد پاشیده مایه را در قالب ریخته و به مدت یک ساعت در طبقه وسط فر قرار دهید . در صورت تمایل روی کیک را می توانید با خامة زده شده تزئین نمائید .


============================================

 

www.Patogh98.com | سایت سرگرمی و تفریحی پاتوق98

مواد لازم :

آرد ۱/۲-۱ پیمانه
تخم مرغ ۶ عدد
کرم تارتار ۱ قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال ۲ قاشق چایخوری
وانیل شکری ۱/۴ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۶ عدد
کرم تارتار ۱ قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال ۲ قاشق چایخوری
وانیل شکری ۱/۴ قاشق چایخوری

شکر ۱ پیمانه
نمک ۱/۸ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۱قاشق چایخوری

طرز تهیه :

فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید , سفیده و زرده تخم مرغ را جدا نموده , زرده ها را با نصف شکر , وانیل شکری و رنده پوست پرتقال مخلوط کرده با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود. سفیده تخم مرغ و کرم تار تار را جداگانه زده تا کف کند . سپس مابقی شکر را اضافه نموده و زدن را ادامه می دهیم تا زمانی که جای پره های همزن روی آن محو نشود و هنگامیکه ظرف سفیده را بر می گردانیدنریزد .

سفیده را به زرده ها اضافه نموده یکی دو بار با قاشق چوبی یا لیسک بصورت دورانی مخلوط کنید و آرد , نمک و بیکینگ پودررا الک نموده به مایه فوق الذکر اضافه کنید , به آرامی مواد را مخلوط نموده . یک قالب گرد به قطر ۲۵ سانتی متر که کف آن را کاغذ روغنی انداخته اید و کف آن را با روغن مایع چرب کرده اید مایه آماده را در قالب بریزید, و در پنجره وسط فر قرار داده به مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه بماند.

کیک تولد را میتوانید با سلقه خود تزیین نمایید.

============================================

 

www.Patogh98.com | سایت سرگرمی و تفریحی پاتوق98

مواد لازم:
شکلاتخرد شده=۱۱۵ گرم
شیر=۱۵۰ میلی لیتر
خامه=۳۰۰ میلی لیتر
کشمش=۵۰ گرم
بسکویت خرد شده=۳۰ گرم
گردوی خرد شده=۳۰ گرم

طرزتهیه
شکلات را با شیر در ظرف کوچکی بریزیدو روی اجاق گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم گرم شود و شکلات در شیر ذوب شود. این مخلوط را کنار بگذارید تا سرد شود.
خامه را در ظرف دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. مراقب باشید خامه را بیش از اندازه هم نزنید تا به کره تبدیل نشود. سپس مخلوط شکلات و شیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید.

مایه بستنی را در یک ظرف یا قالب مناسبی که بتوانید در فریزر قرار دهید بریزید و آن را داخل فریزر بگذارید تا زمانی که کریستال های یخ در لبه های ظرف دیده شوند. بستنی را از فریزر خارج کنید و خوب هم بزنید. سپس بیسکوییت، کشمش و گردو را در آن بریزید و مخلوط کنید تا در تمام بستنی پراکنده شوند. بستنی را دوباره در فریزر قرار دهید تا کاملا ببندد. حال بستنی آماده ی سرو است…



:: برچسب‌ها: كيوان ,
:: بازدید از این مطلب : 975
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن خم لاجوردي

 

مواد لازم برای شش نفر :

سیب‌زمینی – دوکیلو
تخم‌مرغ زده شده – دو عدد
پودر نان خشک – هفت قاشق غذاخوری
نمک – دو قاشق چایخوری
پیاز رنده شده – سه عدد
روغن مایع – نصف پیمانه

طرز تهیه :

فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید. سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده و ریز رنده کنید.
سیب‌زمینی‌های رنده شده را به همراه پودر نان‌خشک، تخم‌مرغ، نمک و فلفل‌سیاه درون ظرفی ریخته، خوب هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها کمی پف کنند. در این هنگام پیاز رنده شده را به آن بیفزایید و شش قاشق غذاخوری، روغن در آن ریخته و هم بزنید.
بقیه روغن را در ظرف مناسب فر که متناسب با اندازه مایه کوکو باشد، بریزید. اندازه ظرف باید طوری باشد که ضخامت کوکو حداکثر ۴ سانتی‌متر شود. قالب را با روغن درون فر قرار دهید تا روغن داغ شود.
قالب را با احتیاط از درون فر بیرون آورده و مایه کوکو را درون ظرف پهن کنید. هرچه روغن داغ‌تر باشد، کوکوی برشته‌تری خواهید داشت.
قالب کوکو را به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در فر بگذارید تا پخته و طلایی تیره شود. کوکوی آماده شده را بلافاصله برش داده و سرو کنید. در صورت تمایل می‌توانید در این کوکو مقداری پنیر رنده شده، مثل پنیر چدار بریزید .

 



:: برچسب‌ها: كيوان ,
:: بازدید از این مطلب : 1040
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن خم لاجوردي

www.Patogh98.com | سایت سرگرمی و تفریحی پاتوق 98

۱)جوشاندن: یکی از روش های قدیمی دم کردن قهوه که هنوز در خاورمیانه، آفریقای شمالی، ترکیه و یونان به کار می رود، این است که قهوه را به همراه آب، داخل قوری می ریزند و اجازه می دهند که آرام به جوش آید. این نوع قهوه را گاهی شیرین مصرف می کنند. برای این کار چند حبه قند داخل قوری می ریزند و می گذارند تا همراه قهوه به جوش آید. گاهی به این قهوه هل هم اضافه می کنند. قهوه ترک به این روش تهیه می شود. قهوه به دست آمده، نوشیدنی غلیظی است که رویش کف دارد و پودر قهوه هم در ته فنجان، ته نشین شده است.

۲) تحت فشار قرار دادن: قهوه اسپرسو، با تحت فشار قرار دادن آب داغ تهیه می شود. این روش برای تهیه انواع نوشیدنی های قهوه به کار می رود. قهوه اسپرسو طعم متمایزی داشته و به علاوه رویش ماده خامه مانندی جمع می شود. در این روش از نوعی قوری که سه بخش دارد استفاده می کنند. در قسمت پایینی، آب می ریزند. پس از آن که آب به جوش می آید، با فشار وارد قسمت میانی می شود که پودر قهوه در آن قسمت قرار دارد. در نهایت، نوشیدنی قهوه در قسمت بالایی قوری جمع می شود. معمولا قوری را روی گاز می گذارند تا عملیات تهیه قهوه صورت گیرد.

۳) کمک گرفتن از نیروی جاذبه: روشی دیگر برای تهیه نوشیدنی قهوه، قراردادن پودر قهوه داخل یک صافی است که آب جوش قطره قطره روی قهوه می چکد. طعم این قهوه به میزان آب و قهوه بسیار بستگی دارد. اما کلا طعم قهوه اسپرسو از این قهوه بهتر است. در این روش با استفاده از نیروی جاذبه، آب از میان پودر قهوه عبور می کند و قهوه خوش طعمی را ایجاد می نماید.

۴) خیس کردن: در این روش از استوانه ای شیشه ای که دارای پیستون صافی داری است استفاده می کنند. قهوه و آب جوش در استوانه با هم مخلوط می شوند (معمولا به مدت چند دقیقه) قبل از آن که پیستون که به شکل فویل است، پایین بیاید. در این هنگام نوشیدنی قهوه در قسمت بالایی آماده ریختن است. قهوه های کیسه ای نسبت به چای کیسه ای کمیاب ترند. این امر به دلیل آن است که در تهیه قهوه کیسه ای باید مقدار زیادی قهوه آسیاب شده (نسبت به چای به کار رفته در چای کیسه ای) به کار برد که از نظر اقتصادی برای تولیدکنندگان این محصولات، با صرفه نمی باشد. در تمام این روش ها از مخلوط آب جوش با قهوه آسیاب شده (دانه قهوه ای که برشته و آسیاب شده است) استفاده می شود. پودر قهوه یا پشت صافی باقی می ماند یا همراه نوشیدنی داخل فنجان ریخته می شود. میزان ریز بودن دانه قهوه بستگی به نوع نوشیدنی دارد که قرار است با آن تهیه شود. دستگاه های برقی تهیه قهوه، آب را جوش می آورند و سپس مواد لازم رابدون این که لازم باشد انسان کمک زیادی کند، با هم مخلوط می کنند. این دستگاه ها بر اساس برنامه زمان بندی خاصی عمل می کنند. افرادی که در تهیه نوشیدنی قهوه مهارت دارند، دانه های سبز قهوه خام و دم کردن آنها به روش سنتی را ترجیح می دهند.

انواع نوشیدنی قهوه:::

- قهوه تلخ: نوعی قهوه دم کرده است که بدون شکر، شیر و دیگر مواد افزودنی مصرف می شود.

- شیر قهوه: قهوه ای است که پس از تهیه آن، شیر و گاهی شکر اضافه می کنند.

- کاپوچینو: نوعی اسپرسو است که با شیر کف کرده و گاهی شکر و کاکائو تهیه می شود.

- قهوه معطر: در برخی کشورها، به نوشیدنی قهوه مواد مختلفی اضافه می نمایند. شکلات یکی از مرسوم ترین این مواد است که یا روی قهوه آماده شده می پاشند یا همراه با قهوه هنگام دم کردن، مخلوط می کنند. البته از برخی ادویه جات از جمله دارچین، جوز هندی، هل و… هم برای معطر نمودن قهوه استفاده می کنند.

- قهوه یونانی یا قهوه ترک: این نوع قهوه را با جوشاندن پودر بسیار ریز قهوه در آب تهیه می کنند. این نوع قهوه را داخل قوری مسی که دسته بلندی دارد و سر آن باز است درست می کنند. زمانی که قهوه را داخل فنجان می ریزند، صافی نمی گذارند و بنابراین، پودر قهوه که دیگر به تفاله قهوه تبدیل شده است هم داخل فنجان می ریزد. معمولا فنجان را تا مدتی حرکت نمی دهند تا این پودر قهوه کاملا ته نشین شود.گاهی به این نوع قهوه ادویه و شکر هم اضافه می کنند.
- قهوه فوری: قهوه فوری پودری است که قابل حل شدن در آب یا شیر می باشد. این نوع قهوه به روشی بسیار متفاوت از قهوه هایی که در بالا در موردشان توضیح داده شد، تهیه می شوند. البته این نوع قهوه مسلما طعم قهوه هایی که برای درست کردن آنها زمان صرف می شود، را ندارد. برخی این نوشیدنی را غیرقابل تحمل بشمار می آورند و بعضی عقیده دارند که جانشین خوبی برای نوشیدنی قهوه واقعی است. برخی هم اعتقاد دارند که این نوشیدنی، اصلا قهوه نیست و نوعی نوشیدنی خاص خود می باشد.



:: برچسب‌ها: كيوان ,
:: بازدید از این مطلب : 859
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن خم لاجوردي

تمرین شماره ۱

دو طرف سر خود را – در قسمت گیجگاه – به آرامی با دو انگشت فشار دهید تا عضلات آن کشیده شوند و در همین حال، مرتبا چشم‌ها را باز و بسته کنید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

.

دختر زیبا

پوست اطراف چشم نازک‌ترین و شکننده ‌ترین پوست در تمام سطح بدن است و با توجه به این که هنگام صحبت‌کردن با دیگران، چشم‌ها کانون توجه محسوب می‌شوند، چین و چروک‌های اطراف آن به‌عنوان بزرگ ‌ترین علت پیری چهره شناخته شده‌اند.

کیست‌های زیر چشمی نیز صدمه زیادی به چهره فرد وارد می‌کند و باعث ایجاد قیافه‌ای آشفته و پریشان می‌شود.

ورزش‌های مخصوص چشممی‌تواند کمک زیادی به چشم‌های پف‌آلود کند. افتادگی پلک‌ها نیز با تمرین‌های مؤثر و ورزش‌های ضد پیری چشم، تا حد زیادی برطرف می‌شود.

تمرین شماره ۱

دو طرف سر خود را – در قسمت گیجگاه – به آرامی با دو انگشت فشار دهید تا عضلات آن کشیده شوند و در همین حال، مرتبا چشم‌ها را باز و بسته کنید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

تمرین شماره ۲

در حالی‌که چشم‌هایتان بسته و آرام است، به صورت قائم بنشینید. همان‌طور که پلک چشم‌ها در تمام طول مدت ورزش بسته است، اول به پایین نگاه کرده و بعد تا جایی که ممکن است به بالا نگاه کنید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

تمرین شماره ۳

با چشم‌های بسته و آرام، راست بنشینید. همان‌طور که چشم‌ها را در تمام طول تمرین بسته نگه داشته‌اید، ابروها را تا جایی که می‌توانید، بالا ببرید و پلک چشم‌ها را تا حد ممکن به سمت پایین بکشید. در همین حالت بمانید وتا ۵ بشمارید. استراحت کنید و این ورزش را۵ بار تکرار کنید.

تمرین شماره ۴

با چشم‌های باز و آرام، به صورت راست بنشینید. پلک بالای چشم‌ها را تا نیمه ببندید و در همین حال، ابروهایتان را به سمت بالا ببرید. بعد چشم‌ها را کاملا باز کنید تا سفیدی چشم‌ها در قسمت بالایی عنبیه دیده شود.

تمرین شماره ۵

مثل سه حرکت قبلی، راست بنشینید و در حالی‌که چشم‌هایتان باز است، سرتان را صاف نگه دارید. همان‌طور که سرتان را مستقیم نگه داشته‌اید، اول به بالا و بعد به پایین نگاه کنید. این حرکت را ۱۰بار تکرار کنید. حالا بدن و سرتان را در حالت قبلی حفظ کنید و این بار، به چپ و راست نگاه کنید. این حرکت را نیز ۱۰ بار انجام دهید.



:: برچسب‌ها: نوشته شده توسط:كيوان ,
:: بازدید از این مطلب : 1085
|
امتیاز مطلب : 404
|
تعداد امتیازدهندگان : 364
|
مجموع امتیاز : 364
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد